Get Adobe Flash player

Viimased uudised

19.–20. oktoobril toimus TNG Looduslaager teemal „Kõrvemaa rabad“.

Kristi Rõuk, 12.l

19. oktoobri hommikul TNG juurest teele asudes ei osanud keegi meist oodata, milline seiklus meid ees ootab, aga Kakerdaja raba asemel, nagu algselt plaanitult, viis buss meid kõigepealt hoopis Lasnamäe Bauhofi, kust soovijad võisid omale rabade avastamiseks kummikud soetada (Pilt 1) ja uskuge mind, neid läks väga vaja.

Kakerdaja rabas õppisime tundma põhilisi rabataimi: ümarlehelist huulheina, jõhvikat, kukemarja, turbasammalt, murakat, vaevakaske ja küüvitsat ning saime ka teada, kuidas ta oma nime saanud on. Saime ka teada, et rabavee teevad pruuniks taimejäänuste lagunemisel tekkivad humiinained ning julgemad võisid ka proovida, kuidas kõnealune vesi maitseb (Pilt 2).

Käisime ka Hiiemäe nimelisel rabasaarel, kuhu vanasti olevat sõja eest üle raba pakku mindud.

Peale elamusi Kakerdaja rabas põikasime sisse oma ööbimiskohta Simisalu looduskeskuses ja tegime kiire lõuna. Seejärel ruttasime Vargamäele, kust läksime Kodru rabarajale ning heitsime pilgu Vibujärvele.

Esimese päeva õhtulõpetas võrratu päikeseloojang Kõrvemaa kohal Simisalu vaatetornist nähtuna. (Pilt 4)

Teise päeva hommikul tervitas meid õues härmatis andes märku, et saabunud oli selle sügise esimene öökülm.

Retke viimase päeva läbivaks teemaks oli A. H. Tammsaare ja tema teosed.Külastasime A. H. Tammsaare muuseumi Vetepere külas Albu vallas, kus saime aimu toonasest elukorraldusest, Tammsaare noorpõlvest  ja õppisime lähemalt tundma tema epopöad „Tõde ja õigus”.

Seoses Tammsaare „Kõrboja peremehega” külastasime ka Järvi-Suursood, mille ümbrust kirjanik oma teoses kirjeldas. Lisaks kultuurilisele väärtusele saime osa ka imelisest kuldsest sügisest  ja soo ise rabas meid oma rohkete laugastega. (Pilt 5)

Kas lihtsalt heast õnnest või ka metsavaimude soosingu tõttu, mine sa tea, saatis meid mõlemal päeval suurepärane ilm.

Kontakt

Raudtee 73
Tallinn 11620

Registrikood: 75016651

Tel: (+372) 6 572 133
e-post: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.