Get Adobe Flash player

Viimased uudised

Enne sügisvaheaega, 19.–22. oktoobril toimus taas kord TNG kultuurireis, millest võtsid sedapuhku osa kuuskümmend neli õpilast ja viis õpetajat. Reisi sihtkohaks oli Peterburi.

Asusime mahuka bussiga teele 19. oktoobri varahommikul kooli juurest ning jõudsime mõne tunniga Vene piirile. Teel Peterburi külastasime me Peterhofi suurt paleemuuseumi, kus võis näha uhkeid saale ja vanaaegset mööblit ning avanes muljetavaldav vaade tiikide, purskkaevude ja hekkidega kaunistatud pargile. Õhtupoolikul saabusime Peterburi ja seadsime end sisse hotellis Saint-Petersburg.

Järgneva päeva hommikul alustasime oma linnatuuri. Kõigepealt käisime Peeter-Pauli kindluses ja katedraalis, kus kuulasime giidi jutustust Vene dünastiatest, seejärel külastasime kurikuulsat Trubetskoi bastioni vanglat ning kuulsime kindluseõuel ka traditsioonilist keskpäeva kuulutavat kahuripauku. Edasi suundusime Iisaku kirikusse, mille kolonnaadilt võis näha ümbritsevat linna nii kaugele, kui silm seletas, hoone sisemus oli samuti muljetavaldavalt imposantne. Pärastlõunal sõitsime paadiga mööda kanaleid ja Neeva jõge, mille jooksul giid meile arvukate luksuslike hoonete ajaloost rääkis, õhtuks naasime hotelli.

Kolmandal päeval külastasime Talvepaleed/Ermitaaži, mis vapustas oma toretsevate fassaadide ja hiiglaslike mõõtmetega. Imetlesime kauneid interjööre ning arvukaid kunstiteoseid, sealhulgas Rembrandti ja Leonardo da Vinci maale. Peale maailmakuulsa kunstimuuseumiga tutvumist põikasime sisse ka Kaasani katedraali ning seejärel võisime juba omal käel mööda Nevski prospekti (ja soovi korral ka mujal linnas) ringi uidata. Lisaks käisime öösel tõusvaid sildu vaatamas.

Neljandal ja viimasel päeval alustasime tagasisõitu, aga teel peal külastasime veel Tsarskoje Selod. Sealne barokkstiilis ülekullatud seinte ja laemaalingutega palee koos merevaigutoaga jättis tõeliselt sügava mulje. Lähedalolevalt turult oli võimalik endale kõikmõeldavaid suveniire soetada ja sellega võis ekskursioonid lõppenuks lugeda. Õhtuks olime juba kooli juures tagasi. Reis oli põnev elamus ja tasus end kindlasti ära – kogeda sai rohkesti suurejoonelist arhitektuuri ja kuulda rohkem ajalugu, kui seda on võimalik meelde jätta. Soovitan igaühele!

Karl-Joosep Klaus, 10.r

Kontakt

Raudtee 73
Tallinn 11620

Registrikood: 75016651

Tel: (+372) 6 572 133
e-post: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.